Alla inlägg under oktober 2012

Av Nena - 23 oktober 2012 16:33

Dörren stängdes sakta igen.

Men jag hade redan stängt den.

- Clare! Bakom mig hördes rösten jag bara ville bort från.

- Penny, vad gör du här?
På något sätt var det jobbigt att träffa henne, trots att allt var förlåtet....

- Clare, jag måste följa med. Jag måste hitta Thommy!

- Penny, en sak måste du förstå. Thomas är min brorsa. Det är mitt ansvar att hålla ihop familjen. Det är ditt ansvar att göra så som Thomas skulle vilja att du gjorde. Och i det här fallet, vill han att du stannar hos Ninnie.

Hon såg förtvivlat på mig.
- Du säger att du ska hålla ihop familjen, varför lämnar du Ninnie då? Utan dig är ni ingen familj! Thomas hade velat att du stannar hos henne, inte jag.
Penny fattade inte poängen. Syskon lyder inte varandra, de bara måste leva ihop. De gör det liksom inte frivilligt. De måste tycka om varandra.
- Penny, du är den duktiga tjejen som älskar min brorsa, jag är min brorsas motsats och gör därför aldrig som någon vill.

Sorry Pennan. Jag måste göra det här. Ifall du skulle hitta honom dö... hm... medvetslös så att säga, skulle du deppa ihop, inte hjälpa honom.

Hennes ögonbryn drogs ihop till ett smalt streck. Eller åtminstone tror jag det, runt omkring var allt svart. Natten slukade upp varje skymt av ljus och ärligt talat var jag lite rädd för vad som skulle hända om jag gav mig ut ensam igen...
- Du tror att han är död! Den anklagande tonen i hennes röst var svår att undvika.
- Penny....
- Du kan dra nånstans och stanna där! Han är inte död! Hur kan du tänka så om din egen bror!

Det gjorde ont i mig att erkänna att jag ville ha hjälp. Vid tanken på att jag kunde finna honom död hade inte slagit mig förrän nu. Jag visste inte om jag skulle klara det...

Tidigare månad - Senare månad

Låt mig presentera mig för dig..

Tjoo där!! Här har ni en glad skorpion som älskar djur, musik, att teckna och skriva berättelser!!

Joo, detta har nu blivit en novell-blogg, kolla in min nuvarande novell ;)
Ett par sidor bak hittar du första kapitlet

Fråga mig, svarar gärna :)

3 besvarade frågor

Säg vad just DU tycker ;)

Vilken är den bästa julkalendern ever??
 Dieselråttor och sjömansmöss
 Lille luj
 Tjuvarnas jul
 Gyllene knorren
 Teskedsgumman
 Någon annan..
 Ingen..
 Alla..

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt husdjur; Goosy

my pet!

Mitt husdjur; Tussen!

my pet!

Mitt husdjur; Pinny!

my pet!

Mitt husdjur; Draken!

my pet!


Ovido - Quiz & Flashcards