Alla inlägg under januari 2012

Av Nena - 20 januari 2012 18:48

Heej heej, Redo för Twilight-Bella nu, eller?


Namn: Isabella (Bella) Cullen (Swan).

Bor: Forks, bodde i Phoenix.

Utseénde: Ovanligt blek hy, mörkt hår och bruna ögon.


Allmänt: I sitt tidigare liv var hon en människa,

men efter att Renesmee kom till världen förvandlades hon till Vampyr.

Hon behåller sin imunitet mot vampyrkrafter,

den enda som kan tränga igenom hennes försvar är hennes dotter, Renesmee.

Bella är beslutsam, trevlig, lite osäker, och lite misstänksam.

Det är ju inte alla som misstänker att skolans populäraste gäng, är vampyrer?!

Hon stod inför ett svårt beslut, Vampyren Edward, eller Varulven Jacob..

Till slut blev det ju Edward, vilket vi nästan kunnat förutspå, de var ju som gjorda för varandra!


Familj: Pappa Charlie, han bor i forks och jobbar som polis.

Han gillar att fiska, vilket han brukade göra med Billy - Pappa till Jacob, Rachel och Rebecca Black.

Mamma: Mamma Reneé bodde i phoenix med sin man Phil.

Senare flyttade de till Florida vilket fick Bella att flytta till forks,

Så på sätt och vis var det väl Mamma Reneés förtjänst att vi fick en fantastisk berättelse! Eller hur?


Kristen Jaymes Stewart:

Född: 9 April 1990 i Los Angeles, Kalifornien.

Utseénde: Mörkt hår och Gröna Ögon (Hon fick ha bruna linser under twilight-serierna).

Allmänt: Hon har medverkat i Panic Room. Hon är en amerikansk skådespelare som har gjort stor framgång,

den senaste tiden.

Aktuell med:  Snow white and the huntsman.


Tillägger kanske lite mer sen, har inte tid just nu, byebye!

Av Nena - 9 januari 2012 13:04

 Jag vill inte gå till skolan igen.

 Jag längtar inte, som jag brukar.

 Jag trivs inte, vet inte vad som gör att jag bara inte vill.

 Jag är så trött på allt det där snacket om att alla måste gilla justin bieber för att man annars är dum i huvudet. 

 Jag gillar väl de artister jag vill?!

 Men jag går till skolan ändå, för jag vill få bra betyg, gå ut skolan, få bra jobb och framtid.

 Jag hade vant mig vid att vara ensam på rasterna,

och hade nästan börjat gilla det,

 jag lärde mig till vilka ställen vissa människor gick till på rasterna,

deras rutiner helt enkelt,

 de kanske inte tänker på det, men de gör ungefär likadant varje rast.

 Nu är det en tjej som har börjat hänga med mig.

 Överallt, jag är inte van vid att alltid ha nån omkring mig, men ibland är det skönt att ha nån att vara med på rasten.

 Men jag ska inte byta skola, för den jag går på har rätt inriktning; teater och sång.

 Jag vet att jag har vänner, för jag har typ inga ovänner som jag vet om, men jag känner mig inte hemma med dom.

 De känner till halva skolan och vet ungefär vilka alla är,

så de sitter och pratar om olika personer och jag har ingen aning om vilka de pratar om.

De säger att jag valde att vara ensam.

 Gjorde jag det?

Jag vet inte, isåfall fick jag iallafall en lite hjälp på traven!

Av Nena - 8 januari 2012 22:02

Heej, tänkte skriva om Bella Swan, eller nej, förresten, Bella Cullen. Men har liksom inte tid att sitta i ett par timmar och söka info, även fast jag är i nästan desperat behov av fler läsare.. Om ni vill ha bra böcker att läsa, så här är ett par författare (De flesta av deras böcker är super!): Tera Lynn Childs, Rekomenderar: "Gudarnas Ö" och "Ursäkta mina fenor",

Norah McClintock, Rekomenderar: "Ett steg för långt", "Bortförd", "Riley-Serien" och "Robyn-Serien",

Liz Elwes, Rekomenderar: "Branta backar, Höga förväntningar och en drömprins på skidor"

(Jag vet, en otroligt lång titel) och "Amy"!!

("Twilight-Serien" av Stephenie Meyer läs "Bree Tanners andra liv också" det är samma författare, och "Bilbo, en hobbits äventyr" av J.R.R Tolkien)

Trevlig Läsning, byebye!!


P.S En del böcker kan vara lite svåra att få tag i, eftersom jag fått dem från en bokklubb, GIRL:IT, så leta på ställen som typ Myrorna, vissa tror att loppisar och second hand-butiker säljer smutsiga grejor och tycker det är, liksom, äckligt på nåt sätt, men kläder och sånt tvättar de, och jag tvättar alltid allt jag köper därifrån, till böcker och filmer tar jag en trasa och torkar av iallafall, det är inget fel med att köpa saker därifrån. Man kan göra underbara fynd på såna ställen, tänk  dig att du köper nåt antikt och att det om 20 år är värt en förmögenhet, det kanske inte är så troligt, men man kan ju alltid drömma. Tänk dig att du skänker nåt dit, det är ju inte smutsigt, varför skulle någon annans saker vara det?

Men vill ni ha liknande böcker som jag rekomenderat (Ni kan säkert läsa om dem på google) kan ni ju gå med i GIRL:IT, det är inte gratis, men man måste inte beställa varje paket, det varierar med saker, det är alltid böcker med, men det kan också medkomma; Smink, Filmer, MP3.spelare, ljudböcker och mycket mer

(Jag fick en gång en gul hängmatta!), Tidigare hette klubben TL-Klubben, tror det stod för tjejläsnings-klubben, och innan dess misstänker jag att de kallade sig Funtasie-klubben.

(Eftersom jag sett böcker från en funtasie-klubb med deras gamla "symbol", en grön fluffig varelse som kallades Coolie.)

Men, oj då, nu var det längesen jag skrev "Byebye" och tänkte avsluta, men det gör jag väll nu istället;

 Trevlig läsning, byebye!

Låt mig presentera mig för dig..

Tjoo där!! Här har ni en glad skorpion som älskar djur, musik, att teckna och skriva berättelser!!

Joo, detta har nu blivit en novell-blogg, kolla in min nuvarande novell ;)
Ett par sidor bak hittar du första kapitlet

Fråga mig, svarar gärna :)

3 besvarade frågor

Säg vad just DU tycker ;)

Vilken är den bästa julkalendern ever??
 Dieselråttor och sjömansmöss
 Lille luj
 Tjuvarnas jul
 Gyllene knorren
 Teskedsgumman
 Någon annan..
 Ingen..
 Alla..

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt husdjur; Goosy

my pet!

Mitt husdjur; Tussen!

my pet!

Mitt husdjur; Pinny!

my pet!

Mitt husdjur; Draken!

my pet!


Ovido - Quiz & Flashcards