Alla inlägg under oktober 2011

Av Nena - 31 oktober 2011 17:45

I fredags fick jag en kusin =) En liten Michael, sååå sööt.. Glad för att de bor mittemot, fast han sover nästan hela tiden när jag är där =P Jag var på kyrkogården i dag och fixade till min mammas farmor-farfars gravar.. Det blev faktiskt jätte fint. Skönt att det är lov nu, fyller snart år =) Önskar mig en massa lampor i olika färger.. tycker sånt är kul!! Jag gillar inte när det är mörkt, jag vill kunna se vad som händer. Mamma sa att vi kunde börja fixa mitt rum imorgon, men så kom vi på att hon skulle på möte, så vi får se om hon orkar.. om JAG orkar. Men nu ska jag äta, mums, byebye =)

Av Nena - 22 oktober 2011 10:05

Tjabba och gomorron på er!! Sitter i soffan och funderar ut dagens händelser.

Ska nog kila över till mormor sen och äta tacos. Mår lite bättre idag faktiskt =) Snart är det ju halloween..

Ska bjuda på en bild:




 


Tyvärr har jag inte mer att säga nu,, byebye!!

Av Nena - 21 oktober 2011 13:09

Hejhej, sitter i sofffan i en hög med näsdukar, tror mamma har smittat mig. Då var det dags för fredagsmys igen,, men det kan ju inte bli nå kul när man är sjuk, eller??

Jorå, följ mina tips bara:

1. Gosa ner dig i soffan med en skål snacks och en bra film, se till att du inte har typ jeans på dig, utan mysbyxor, så det inte gör nåt om du somnar.

2. Det kanske inte direkt ska vara en film som man får mardrömmar av, det är inte kul att vakna mitt i natten och vara kallsvettig och skrämd.

3. Ha nässpray, näsdukar, eller papper (OBS inte ritpapper =P) till hands om du är täppt.

 EN värktablett och något att dricka är livsviktigt.

Nu när du har allt du behöver kan du lugnt sluta oroa dig för att fredagen är förstörd!!


Själv var jag inte i skolan idag, sprutan vi tog i fredags var inte direkt något man längtade efter, de sa att man kunde bli sjuk och må illa en eller två veckor efteråt, ser ut som att det drabbat mig, jag brukar inte vara rädd för sprutor, så ont gör det ju inte (tycker inte jag, men alla har ju sin åsikt, det respekterar jag =)) Menmen, som alla andra avskyr jag att vara sjuk.. Gör inte du??

Av Nena - 18 oktober 2011 20:00

Vi hämtade Kosmo.. Han hade klarat sig =) Jag var jätte nervös för att de inte hade hunnit ringa och säga att något gått fel, och att vi inte skulle kunna hämta honom. Men han var där.. helt levande =) Lite trött bara. Ska sov första natten i nya lägen´heten nu, är jättetrött jag med, Kolla vad jag hittade i en av flyttkafrtongerna


   Visst är vi lika??

Av Nena - 18 oktober 2011 13:32

AAAAArgh, skulle ändra färger på bloggen och undrar hur länge jag försökte.. datan är nog typ lite seg idag, surftiden har gått ut så det är ju inte så konstigt, det är jobbigt med flytten (inte för att jag inte vill flytta, för det vill jag) och Kosmo och så, katterna (Katti och Kosmo) är oroliga, ja, Katti iallafall, Kosmo är hos veterinären så det vet jag inte riktigt. Håller tummarna för att han klarar sig.. Det jobbigaste är nog att man inte kan göra något åt det. de får prova att operera honom, det är vårt enda val.

Av Nena - 18 oktober 2011 12:42

Har varit och lämnat Kosmo hos veterinären..

Han var jätteorolig på vägen dit, sitter i nya lägenheten och hoppas på att han ska kunna komma hem och vara helt frisk och kry igen.

Halv fem vi hämta honom.

Blåsljudet de hade hört från hans hjärta var tyvärr inte bara tillfälligt som vi hoppats på.

De ska prova att söva honom.

Kosmo, jag har lovat att aldrig överge dig,

 överge då inte mig!!

Av Nena - 17 oktober 2011 20:24

Har försökt inte tänka på att min lilla katt ska opereras imorgon, men det går bara inte.

Ligger i soffan och äter piggelin.

Kommer att ta ledigt från skolan imorgon för att följa med Kosmo till veterinären. Jag har lovat att aldrig överge honom..

Han får inte överge mig!!

Av Nena - 16 oktober 2011 13:59

Do you care about you'r friends, and family?

I do.

They have been there for you.

They have been angry at you and proud of you.

Well, sometimes you fight,

sometimes you just can't leave without hugging each other more than hundred times.

But if somebody disappear from this world..

It's hard.

 Even if it is a human, cat or dog.

It is a peace of you.

It is so easy to make somebody cry.

 It is so much harder to make somebody laugh.

But you are not gone yet, there is still a little peace of hope.

And i won't give up.

 Never.


Låt mig presentera mig för dig..

Tjoo där!! Här har ni en glad skorpion som älskar djur, musik, att teckna och skriva berättelser!!

Joo, detta har nu blivit en novell-blogg, kolla in min nuvarande novell ;)
Ett par sidor bak hittar du första kapitlet

Fråga mig, svarar gärna :)

3 besvarade frågor

Säg vad just DU tycker ;)

Vilken är den bästa julkalendern ever??
 Dieselråttor och sjömansmöss
 Lille luj
 Tjuvarnas jul
 Gyllene knorren
 Teskedsgumman
 Någon annan..
 Ingen..
 Alla..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt husdjur; Goosy

my pet!

Mitt husdjur; Tussen!

my pet!

Mitt husdjur; Pinny!

my pet!

Mitt husdjur; Draken!

my pet!


Skapa flashcards